Vetle ble vinneren av draktkonkurransen

Skeid mangler sponsorer, har ikke klart å selge ryggplassen på drakta og utlyste en konkurranse. Den ble vunnet av en spiller på G08!

Bildet: Vetle er i trygge armer hos Henning T. Andresen, Johannes Nuñez, Bendik Lind og Stian Pettersen!

Tekst/foto: Sven Erik Liland

Vetle Hanke, 10 år, er vinneren av Skeids konkurranse som besto i å støtte A-laget med et selvvalgt beløp og dermed delta i en sponsorkonkurranse om få navnet sitt på ryggen av draktene laget skal spille med i resten av sesongen.

Vetle spiller på Skeid G08 og har vunnet alle kampene unntatt to. – Vi tapte for Stabæk og Årvoll, men begge kunne vi kanskje også vunnet, forteller han.

På laget spiller han mest i forsvar og litt på sentral midtbane. Noen mål har han scoret, men som han sier: – Ikke så veldig mange, siden jeg spiller i forsvar.

– Det var pappa som meldte meg på uten at jeg visste det, sier han på spørsmålet om hvorfor han ble med i draktkonkurransen. – Vi satt ved middagsbordet, og så sa de plutselig at jeg hadde vunnet i en konkurranse!

Både faren og storebroren var også med i kampen om å få navnet sitt på Skeid-drakta, men det var minstemann som stakk av med seieren!

Vi gratulerer Vetle og håper han og hele familien møter opp på A-lagets meget viktige hjemmekamp mot Egersund lørdag kl. 13:00. (Merk det tidlige tidspunktet!)

SA-SA-SA!