Opprykket er i boks!

Skeid er klare for spill i OBOS-ligaen neste sesong. Hødd snublet søndag og har ikke lenger noen teoretisk mulighet til å hente inn Skeid.

Skeid vant gårsdagens oppgjør på Nordre Åsen 1-0 over Arendal. Dermed var Hødd helt avhengig av tre poeng i sin bortekamp mot Fløy søndag ettermiddag. På Flekkerøy er det imidlertid ikke enkelt å hente poeng og hjemmelaget holdt Hødd til 1-1.

Med det har Skeid nå sju poengs forsprang i serien, samtidig som det kun gjenstår to seriekamper og seks poeng å spille om. Tom Nordlie og Skeid-gutta kan dermed begynne å forberede seg på spill i OBOS-ligaen neste sesong. Det er første gang siden 2009 at klubben blir å finne på nest øverste nivå i norsk fotball.

– Jeg er stolt over det kollektivet vi har og føler en enorm glede over den humankapitalen som finnes i Skeid, sier Tom Nordlie til Dagsavisen søndag kveld. Han røper også at dette opprykket med Skeid går inn på topp tre-lista over høydepunkter i sin trenerkarriere, sammen med cupgullet med LSK og seriesølvet i eliteserien med Start.

Det er utrolig mange som har stått på for å få dette til. En stor takk til alle som har jobbet utrettelig over lang tid for at klubben i dag sikret opprykket!

Én hjemmekamp gjenstår nå av sesongen – FOLKETS KAMP. Den spilles mot Bryne førstkommende lørdag klokka 15.00. Til den matchen har en rekke sponsorer gått sammen og sørget for at det er GRATIS inngang for store og små.

Bli med og hyll gutta, trenerapparat og alle andre rundt klubben ved å møte opp mot Bryne. Dette er en Skeid-begivenhet du ikke vil gå glipp av!

Vil du eller din bedrift være med og bidra til folkets kamp? Det er ikke for seint! Se mer om folkets kamp her.

SA-SA-SA!

«Vi er tilbake» ble laget til Skeids comeback i Tippeligaen i 1996. Låta er skrevet av Knut Akselsen.