Skeid tapte i Trondheim

Skeid reiser hjem til Oslo uten poeng i bagasjen. Nardo ble for sterke i Trondheim.

Tekst: Magne O. Rønningen | Foto: Anders Vindegg

På papiret var det topp mot bunn, men mot et Nardo-lag som blant annet har slått Hødd på bortebane denne sesongen var det i utgangspunktet ingen lett oppgave som møtte Skeid-gutta i Trondheim. Lett ble det heller ikke.

Et hjemmelaget som ønsker å vise at de er bedre enn hva tabellsituasjonen tilsier går offensivt til verks og tar raskt styring om spillet på Nissekollen kunstgras. Et par halvsjanser er dog det eneste de får til i åpningsminuttene.

Skeid hever seg etter hvert noe. Stian Pettersen befinner seg plutselig alene med keeper etter et flott gjennomspill av Mesut Can. Dessverre står Pettersen i offside i det pasningen slås. Ayoub Aleesami får kort tid etter en god mulighet på et hjørnespark, men dommeren dømmer av en eller annen grunn frispark til Nardo i duellen som oppstår i feltet.

De første 45 minuttene er relativt innholdsløse og preget av lite finspill. Omgangens største mulighet tilskrives Nardo med et skuddforsøk fra drøye seksten meter. Heldigvis går ballen like utenfor målet som Adrian Møller vokter. Sjansen til tross, det er det lite å si på at pauseresultatet er 0-0.

Hassan Yusuf gjorde en god jobb på Skeids midtbane, men måtte innse at poengene ble igjen i Trondheim.

Det blir heller ikke noe fyrverkeri av noen åpningsminutter i andre omgang. Nardo er solide defensivt og om de ikke stopper gjestenes forsøk, fungerer offsidelinjen. Alt for ofte blir Skeid-spillerne avblåst for offside.

Nardo ypper seg også, og etter 65 minutters spill må Møller hente ballen ut av eget nett. Etter et innøvd trekk på et hjørnespark ender ballen opp hos Lars Arne Togstad som får avsluttet fra kort hold. Hjemmelagets spillere kan slippe jubelen løs, det står 1-0 til Nardo.

Skeid er nære ved å utligne med en dobbeltsjanse bare fem minutter senere. Dessverre får verken Can eller David Tavakoli satt ballen mellom stengene. David Hickson og Mustafa Hassan settes innpå i håp om å kunne snu kampen i sluttminuttene. Skeid har også mest ball, men de forsøkene som skapes omsettes ikke i scoringer. Dommeren blåser av kampen på 1-0 til Nardo. Gjestene må innse at sesongens andre tap er et faktum.

Forhåpentligvis treffer gutta blink bedre neste gang! Da kommer en gjeng stjørdalinger på besøk til Nordre Åsen. Altså neste søndag (19.08) kl. 15:30.

Kampfakta

Nardo -  Skeid 1-0 (0-0)
Nissekollen kunstgras

Mål: Lars Arne Togstad (65’)