Daniel er Skeids nye daglige leder

Daniel Holmeide Strand ble ansatt i konkurranse med over 50 andre søkere. Han begynner om kort tid på Nordre Åsen.

Daniel Holmeide Strand er Skeids nye daglige leder. Han kommer til klubben fra Ålesund, der han frem til i sommer har vært daglig leder for idrettslaget Blindheim, et av fylkets største idrettslag med om lag 2 000 medlemmer. Før det har han også hatt samme stilling i idrettslaget Skjold i nærheten av Haugesund. Han har en bachelorgrad i Sport Management fra Høgskolen i Molde.

Skeid mottok over 50 søkere til stillingen, og hovedstyret gjennomførte intervjuer med totalt 14 av dem. Etter flere intervjurunder og tester med flere sterke kandidater var styret enstemmige i ansettelsen av Daniel.

- Han har imponert oss med et skarpt analytisk hode, god forståelse for idrettsorganisasjoner som vår, og en god historikk på å ta initiativ og skape resultater i de tidligere idrettslagene han har ledet, sier Skeids styreleder Jørgen W. Bjerke.

Daniel vil starte i Skeid i siste halvdel av september, der han vil overlappe med Steinar Sæthre i en kort periode før han tar over roret alene ved månedsskiftet.

- Skeid er en stor klubb med en stolt historie, og det blir veldig spennende å få være med på videreutvikling av talentfabrikken, sier Daniel på spørsmål om hvorfor han søkte seg til Skeid.

- Det blir nok en travel høst med mye nytt å sette seg inn i, men jeg håper å få mest mulig tid til å hilse ordentlig på klubbens medlemmer, Oksene, Skeid Eldres og alle andre med et hjerte som banker for Skeid. Det er som sagt en stolt historie som skal forvaltes og videreutvikles på best mulig måte, og jobber vi godt sammen får vi ting til å skje. Jeg gleder meg!

Vi ønsker Daniel velkommen til klubben!