Skeid jobbet seg frem til seier!

Skeid møtte Hamar på Norges Idrettshøyskole, tirsdag 27/11.

Hamar kom best i gang i 1.divisjonsoppgjøret i på Norges Idrettshøyskole - med et enkelt tildømt straffeslag. Allerede etter 3 minutters spill. Men Skeid lot seg ikke affisere, og kvernet på. Gode vendinger av spillet gjorde det vanskelig for Hamarlaget, som i fjor spilte i eliteserien. Etter 28 minutter fikk Skeid corner, og Daniel satte det kontant i mål - 1-1. Hamar var farlig på enkelte kontringer, og når det glipper i Skeid-forsvaret, så blir det gjerne mål. Hamar la på til 1-2 etter 33 minutter. Og med det tok lagene pause.

I pausen hadde Skeid fått en dose inspirasjon av Erik og Per Kåre, og det viste seg på spillet. Daniel var frempå etter et langt kast fra keeper Henrik, og kunne enkelt skape balanse i regnskapet - 2-2 etter 50 minutter.
Så viste fetterne seg frem sammen, Truls serverte Daniel, og ga Skeid 3-2 etter 53 minutter.
Nå hadde Daniel virkelig fått opp dampen og la på til 4-2 i det 60.-minutt, etter en god pasning av Patrick.

Så viste Hamar seg fra en kjent side, og spillet hardnet til og endte med rødt kort til Hamar, og 10 min. utvisning for Skeid, i det 71. spilleminutt. Heldigvis utartet det ikke mer. Men Hamar var stadig frempå med etterslengere og andre tjuvtriks. Dommerne var heldigvis våkne og holdt kampen på et rimelig nivå.

Hamar reduserte til 4-3 etter 79 minutter, men så var Daniel igjen var frempå i det 88.-minutt. Da orket ikke Hamar mer, og Skeidseieren var et faktum. En arbeidsseier mot et Hamarlag som kjemper, men som ofte må ty til ufine midler for å stoppe motstanderen.

Du kan lese kampfakta her ...