Uavgjort i snøværet på Jessheim

Skeid er jevnbyrdige med OBOS-ligakollega Ullensaker/Kisa i treningskampen lørdag. Kampen ender 1-1, og Mesut Can scorer Skeids mål på straffe.

Tekst: Sven Erik Liland | Arkivfoto: Anders Vindegg

Det er ikke de beste spilleforholdene når lagene entrer banen på Jessheim stadion, i lett snøvær. Ull/Kisa kommer best i gang, og etter få minutter er de igjennom Skeids forsvar, men Idar Lysgård redder sikkert. Like etter får hjemmelaget til en farlig heading etter corner. Etter et snaut kvarter er det Skeid som er frempå, men innlegget fra Henning T. Andresen heades utenfor. Noen minutter etterpå er det Jonas Bergersen som prøver seg med et skudd, men det går også til side for mål.

18 minutter er spilt når Mesut Can spilles igjennom, og skyter rett på keeper. Skeid burde ledet der! Litt senere får Skeid frispark, og innelegget er bra, men David Tavakoli bommer med headingen. Minutter etterpå er Ull/Kisa nære på å ta ledelsen, men Lysgård redder igjen!

34 minutter ut i kampen dyttes Mesut Can ned i feltet, og dommeren dømmer straffe. Can tar den selv, og banker ballen opp til høyre for keeper. 0-1! Lagene går til pause med Skeid-ledelse.

Mesut Can setter straffesparket sikkert i mål og Skeid tar ledelsen. (Skjermdump fra rb.no)

Andre omgang begynner som den første, med en stor Ull/Kisa-sjanse. Minuttet etterpå er de nok en gang alene med Skeids keeper, og da sitter den, 1-1 på Jessheim. Hjemmelaget er i støtet nå, Skeid er presset, og de spiller seg frem til en corner. Den slås inn i feltet, men Emil Fiskvik, som har kommet inn for Idar, redder heldigvis såvidt.

Syv minutter har gått etter hvilen når Johnny Buduson viser seg frem. Skuddet hans er godt, men det blokkeres av en Kisa-forsvarer. Så er det hjemmelagets tur. Et frispark heades inn på femmeteren, men Fiskvik snapper ballen. Rett før halvtimen er spilt kommer Can alene igjennom, får spilt på tvers til Buduson, men han klarer ikke å sette den i nettet, og keeper snapper ballen. Her burde Skeid tatt ledelsen igjen!

Ti minutter etter er det Ull/Kisas tur til å være alene med keeper, men Fiskvik redder nok en gang. Så blir Sander Flåte tatt i feltet, og det hadde ikke vært noe å si på om Skeid hadde fått nok et straffespark, men dommeren blåser ikke. Få minutter før slutt har hjemmelaget to gode sjanser til å ta hjem seieren, men headingen går rett på Fiskvik og skuddet like etter går utenfor.

Uavgjort er vel et rettferdig resultat sett under ett, men Skeid viser mye godt pasningsspill under vanskelige forhold i snøværet.

Kampfakta:
Ullensaker/Kisa - Skeid 1-1 (0-1)
Jessheim stadion
Tilskuere: 100
0-1 Mesut Can (straffe 34’)
1-1 Fredrik Ullersmo (47’)

Skeid startet med disse 11:
Lysgård - Andresen, Berglie, K. Skogsrud, Bergersen - Dahl Abelsen, Mahnin, Yusuf -  Nuñez, Tavakoli, Can.
I 2. omgang spilte:
Fiskvik - Andresen, Kah, K. Skogsrud, Bergersen - Flåte, Mahnin, Nuñez - Hassan, Buduson, Hickson.