Havselskap trente med Skeid

Det var vårstemning i fønvinden da Katapult Ocean besøkte Nordre Åsen for sin ukentlige treningsøkt. Mennesker fra forskjellige land møtte opp onsdag morgen kl. 08:00 for en treningsøkt i regi av Skeid. Matris Jan sto klar med kaffen og treningstøy før trøtte ansikter fikk utdelt bekledning.

Tekst: Steffen Andersen

Til en forandring fra møterom med PowerPoint-presentasjoner, fikk deltagerne presentert klubbens syn på prestasjonskultur og kulturbygging i garderoben før en drøy times økt ble gjennomført på kunstgresset.

Økta ble holdt av juniortrener og A-lagsassistent Steffen Andersen som forteller at: «Ferdighetsnivået var sprikende, men entusiasmen og gleden var høy hos alle. Det virket som de fikk seg en god treningsøkt og hadde det moro».

Katapult Ocean jobber med å skalere start-ups fra hele verden som løser havproblemer gjennom å utvikle bærekraftig teknologi for havnæringene. Akkurat nå er 11 selskaper fra Norge, Myanmar, Hellas, Costa Rica, Portugal, Storbritannia og Marokko i Oslo for tre måneder med intensivt arbeid med selskapene sine.

De brukte onsdag morgen til avkobling og trening i regi av Skeid.