1956: Kongepokal til odel og eie

Skeid tok kongepokalen til odel og eie med seier 2-1 over Larvik Turn. Harald Hennum (21. min) og Finn Gundersen (28. min) scoret Skeids mål.

Finn Gundersen var den eneste nye i forhold til 55-laget. 33 444 tilskuere overvar kampen på Ullevaal stadion.

«Skeids lag spiller nydelig fotball når de først får spillet til å gli. De som imponerte mest på laget i går var først og fremst Finn Gundersen og dernest Harald Hennum» Det skriver Larvik Morgenavis etter kampen.

«Hans Nordahl lå mye tilbaketrukket, og lagets spill er ikke så avhengig av Nordahl lenger», skriver avisen.

Her er Norgesmesterene: Øyvind Johannesen, Arne Winther, Knut Gudem, Jan Gulbrandsen, Leif Belgen, Jack Farem, Jan Erik Wold, Hans Nordahl, Harald Hennum, Finn Gundersen og Bernhard Johansen.