1958: Hanserns femte gull

Norgesmestere 1958
NORGESMESTERE 1958: Foran: Jan Gulbrandsen, Arne Winther, Øyvind Johannessen, Finn Tøraasen, Knut Andersen. Bak: Jan Erik Wold, Hans Nordahl, Leif Belgen, Harald Hennum, Per Tidemann, Sverre Dreier

Dette ble Hans Nordahls femte mesterskap, men det var nykommeren Per Tidemann som scoret kampens eneste mål etter 62 minutter.

«Den 40 år gamle lagkampteinen Hans Nordahl, som i går tok sitt femte norges-mesterskap på åtte finalekamper, fikk æren av å motta den store Kongepokalen fra Kong Olavs hånd på Ullevaal Stadion i går - etter at Skeids finaledebutant, Per Tidemann, seks minutter ut i andre omgang hadde satt sluttstrek med kampens eneste scoring.» Det skriver Morgenbladet, som betegner kampen mot finalemotstander Lillestrøm som en av de svakeste finalene på mange år.

Her er norgesmesterne: Øyivind Johannesen, Arne Winther, Finn Tøråsen, Jan Gulbrandsen, Leif Belgen, Knut Andersen, Jan Erik Wold, Hans Nordahl, Harald Hennum, Per Tidemann og Sverre Dreier.

Finn Tøråsen, Knut Andersen, Per Tidemann og Sverre Dreier var nye i forhold til laget som vant i 1956.

32 579 tilskuere så kampen.